18 квітня 2018 року на базі Галицького коледжі імені В’ячеслава Чорновола відбулося V засідання Школи педагогів нової формації на тему: «Створення компетентнісного методичного простору в умовах реформування освіти». Підвищення готовності педагогів до змін, професійне самовдосконалення  – мета  зібрання освітян Тернополя. У пленарній дискусійній та локаційній платформах взяли участь керівники освітніх закладів міста, їх заступники, батьки учнів навчальних закладів, науковці з Києва, Кропивницького, Тернополя.

З вітальним словом до учасників звернувся міський голова Сергій Надал: «Освітяни Тернополя розпочали застосовувати сучасні інноваційні підходи до освітнього  процесу ще до старту загальнонаціональної освітньої реформи «Нова українська школа».  Уже більше двох років у місті триває реалізація нової моделі інфраструктури Тернопільського комунального методичного центру науково-освітніх інновацій та моніторингу «Школа педагогів нової формації», яка покликана активізувати раніше розпочаті процеси та сприяти професійному зростанню і підвищенню кваліфікації педагогів. Завдяки такій локаційній платформі освітяни можуть отримати не лише теоретичні знання, але й практичні навики як будувати нову українську школу за новими стандартами».

Директор ТКМЦ НОІМ Литвинюк Г.І. зробила підсумок роботи Школи педагогів нової формації за два роки і окреслила нові орієнтири щодо створення компетентнісного методичного простору у м.Тернополі в умовах реформування освіти.

Про інноваційну діяльність керівника як інструмент ефективного розвитку освітнього закладу розповів директор ТЗОШ І-ІІІ ступенів № 13 Вавричук Р.В.

Баляк С.В., заступник директора Тернопільської класичної гімназії, довела, що інноваційне середовище – необхідна умова розвитку професійних компетентностей педагогів.

Барна О.В., кандидат педагогічних наук, доцент ТНПУ ім.В.Гнатюка,  окреслила компетентності вчителя цифрового світу.

Баб’юк М.П., директор Галицького коледжу ім. В.Чорновола, сказала, що основою трансформаційних змін в освіті є ті заклади, педагоги яких прагнуть змін, постійно навчаються, готові до інноваційної діяльності.

У другій частині засідання ШПНФ з педагогами міста у 8 локаціях працювали у такі досвідчені науковці:

Гузар Олена Володимирівна, кандидат філологічних наук, доцент Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка, завідувач кафедри філологічних дисциплін початкової освіти, – «Storytelling як ключова комунікативна компетентність» (локація керівників закладів дошкільної освіти);

Артур Кочарян, кандидат педагогічних наук, речник з академічних питань мережі ThinkGlobal, «Інноваційна освіта та її зміст. Мотивація педагогічних працівників на ринку праці» (локація керівників закладів загальної середньої освіти, позашкільної освіти, ПТУ);

Барна Ольга Василівнакандидат педагогічних наук, доцент Тернопільського педагогічного університету ім. В.Гнатюка, провела  майстер-клас «Як створити індивідуальну карту методичної підтримки кожного вчителя» (локація заступників директорів школи  ІІ-ІІІ ст.);

Глинська Марина Любомирівна, Павлюс Василь Петрович (Галицький коледж ім.В.Чорновола) – «Досвід передового вчительства як альтернативний шлях підвищення професійних компетентностей педагогів» (локація заступників директорів школи  ІІ-ІІІ ст.);

Балик Надія Романівна , кандидат педагогічних наук, доцент Тернопільського педагогічного університету ім. В.Гнатюка), Шмигер Галина Петрівна (кандидат біологічних наук, доцент Тернопільського педагогічного університету ім. В.Гнатюка) – «Освітнє цілепокладання у контексті Нової української школи. Школа vs Реальне життя» (локація заступників директорів з методичної роботи);

Пахомова Світлана Вікторівна, директор “Навчально-виховного об’єднання ліцей-школа-дошкільний навчальний заклад “Вікторія-П”, м.Кропивницький Кіровоградської області, «Дидактичні засади розвитку початкової освіти» (локація заступник директорів  школи І ст.)

Ремех Тетяна Олексіївна, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу суспільствознавчої освіти інституту педагогіки НАПН України) – «Громадянська освіта в умовах Нової української школи. Ретроспективи та перспективи» (локація заступники директорів з виховної роботи).

Нововведенням V засідання Школи педагогів нової формації стала презентація Міжгалузевої лабораторії компетентного методиста (МЛКМ). Учасники МЛКМ довели, що сучасний  методист – креативний, налаштований на позитивні  зміни, здатний імпровізувати,  вміє зацікавити,  мотивований на безперервний творчий саморозвиток і самоактуалізацію.

Тренінг «Науково-технологічний супровід експериментальної діяльності» для методистів ТКМЦНОІМ, Галицького коледжу імені В’ячеслава Чорновола, позашкільних навчальних закладів міста Тернополя  провела доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки й менеджменту ТНПУ імені Володимира Гнатюка, тренер Академії інноваційного розвитку освіти Боднар Оксана Степанівна. Про мистецтво створення презентацій та етикетні маркери ведення блогів розповіла методист ТКМЦНОІМ НападійТетяна Степанівна .

Учасники Міжгалузевої лабораторії  поповнили свій методичний арсенал новими техніками, активно долучилися до аналітичної діяльності в групах, висловили свої міркування щодо актуальних тенденцій в  контексті розбудови української школи, спроектували траєкторію особистого професійного зростання в парадигмі  сучасної інноватики і виявили готовність до методичної творчості.

Започатковано у ШПНФ і навчання для небайдужих батьків учнів м.Тернополя. Плідно працювали батьки разом із Артуром  Кочаряном  на тему «Сучасна освіта. Як обрати навчальний заклад для своєї дитини».

Харченко Наталія Вікторівна, кандидат педагогічних наук,  головний редактор педагогічних видань: газети «Шкільний світ» та журналу «Методист», відзначила інноваційність та актуальність нововведень в освіті м.Тернополя. Її та інших членів журі всеукраїнського конкурсу «Освітній Оскар-2017» надзвичайно вразила система методичної роботи ТКМЦ НОІМ, представлена директором методичного центру Литвинюк Г.І. у конкурсній роботі. «Повна зміна структури методичної роботи у місті, упроваджені та апробовані нові форми роботи з педагогами, поставлені реальні цілі та завдання перед методистами ТКМЦ НОІМ та педагогами, чіткий план їх реалізації свідчать про системний, надзвичайно  продуманий та інноваційний підхід до створення компетентнісного методичного простору в умовах реформування освіти в м.Тернополі!» – впевнено прокоментувала Харченко Н.В., виступаючи на пленарному засіданні ШПНФ. Запевнила, що сторінках педагогічних видань України буде висвітлено напрацювання освітян м.Тернополя! Досвід тернопільських педагогів – для педагогічної спільноти України!

Міський голова Тернополя Сергій Надал і начальник управління освіти і науки ТМР Похиляк О.П. нагородили переможців IX Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти-2018» золотими, срібними та бронзовими медалями. Почесними грамотами МОН України нагороджено начальника управління освіти і науки ТМР Похиляк О.П., директора ТКМЦ НОІМ Литвинюк Г.І. та директора Галицького коледжу ім.В.Чорновола Баб’юк М.П.

Advertisements